Thursday, October 4, 2012

Fakta.

Pertama sekali, benda pertama yang wajib dibawa kalau saya pergi tempat jauh jauh ialah :-

1 : Gula-gula mint.
2 : Air yang bergas.

Dua ni memang wajib, sebab apa?
Sebabnya saya senang pening kepala kalau jalan jauh, atau senang kena gastrik kot. huhu.
Kenapa benda tu?

Gula-gula mint tu mampu buat saya rasa segar. Dan air yang bergas tu mampu buat saya bertenaga semula kalau saya hampir-hampir nak kena gastrik. ;)

Kedua,

Bila saya rasa bosan.. Peneman saya adalah :-

1 : Drawing block,Pencil,Eraser and gambar sesiapa yang saya 'terasa' nak lukis ;)
2 : Gitar !

Ketiga,

Saya takut air tapi tak adalah takut sangat, and saya tak pandai berenang. hehehe.

Keempat,

Saya benci jalan jem. -,-
k, semua orang tak suka jalan jem kan? Tahu. =P
Sebab apa.. Kalau jalan jem je, ha.. mulalah kepala pening,dan nak muntah. Sebab asyik terbreak break je. Nak nak kalau balik kampung, Itu pun kalau tak ikut highway lah, kalau ikut Batu Pahat mesti jem itupun kalau Hari Raya lah ;D kalau hari hari lain tak tahulah, sebab sy bukan orang Batu Pahat tapi mungkin ada sedara mara kat sana. Mungkin? ok lupakan-,- dan sebab tu juga lah benda yang wajib perlu harus saya bawa ialah yang nombor 1 tu tadi. ;)

Kelima,

Saya ni senang sakit. ;) Gastrik? Itu sudah biasa.
One day tu kena gastrik,dan saya rasa itulah gastrik yang paling teruk saya kena pada pukul 4 pagi -,- selalunya kalau kena gastrik paling paling kapcai pun saya susah nak melabur. hahaha. Tapi yang ini ada kelainan sedikit, Muntah. Ye.. muntah yang kosong, faham tak? bukan lagu kosong Najwa Latif tu -,-  k tak faham sudah malas nak explain. ;D Bila sy muntah perut ni makin sakit dan nak tahu seksa saya tu masih tak berakhir lagi pada pukul 10 pagi! Dan yang paling menyedihkan sekali , pada hari tu juga lah saya kena datang sekolah untuk terima penghargaan, dan macam mana nak pergi sekolah dengan keadaan yang macam tu? So, terpaksa lah message cikgu cakap 'maaf cikgu ni saya mak iza. Iza tak dapat datang sekolah hari ni, dia kena gastrik teruk' dan saya ada benda nak terus terang, act msg tu sy yang send, hahahaha. yela nak suruh mak, kan dia tak kuasa pula nak menaip2 semua ni. Jadi, kepada cikgu tu, sorry. ;P dan.. keesokkan harinya  . . . . . . . . . . .
Datang sekolah . . . . . . . . . . . . . . . . Iza! kau kenapa tak datang sekolah semalam amek anugerah? aku malu sebenarnya nak naik atas pentas nak amik anugerah sebab tu aku buat diri aku ni kena gastrik -,- reaksi diaorang haaaa? ee kau.. apa seh.. bangga kot macam tu. k jap, korang percaya ke aku cakap tadi? hahaha. Dan mereka sentap ! okkkk -_____-

No comments:

Post a Comment